Search

George Roncea: …nu va temeti!

9/12/2006

George Roncea, jurnalist, 8 decembrie 2006

De Sarbatorile crestine ale romanilor, o institutie a statului (roman) a decis interzicerea afisarii icoanelor si insemnelor religioase in scolile copiilor nostri. La 17 ani de la insurectia tinerilor din Decembrie 1989, un grup de bolsevici de rit nou a readus interdictiile partidului comunist in viata noastra publica.

O victorie istorica” – asa numea Gabriel Andreescu, recent, hotararea unui organism al statului prin care se cere interzicerea icoanelor si crucilor din scolile copiilor nostri. Este discutabila plasarea lui Andreescu in vreo categorie clara, dar ceea ce este evident este ca domnia – sa este un campion de temut. Un campion al tuturor cauzelor care implica minoritatea de orice fel. Campion al dracului (de iscusit), ar zice romanul simplu. A fost aparatorul lui Bivolaru si al MISA (minoritatea ioghinilor), aparatorul ungurilor (minoritatea maghiara) – desi nu prea aveau nevoie de ajutorul sau, l-au tot premiat pentru asta; aparatorul homosexualitatii (minoritatea barbatilor care prefera sexul anal si oral – si reciproca – cu persoane de aceeasi factura), aparatorul tezelor sovietice cu privire la Republica Moldova (in beneficiul minoritatii “moldovenilor” asa-zisei republici) etc. s.a.m.d.

Paul Goma, celebrul luptator anticomunist, il numea pe Andreescu “industrias al drepturilor omului”, “salariat (in curand pensionar) al Drepturilor omului (din Romania)”. Il citez in continuare pe Goma, deoarece portretul creionat de acesta este fara egal: “Dupa Gabriel Andreescu – doar minoritarii din Romania, nu si majoritarii au dreptate; dreptate au numai ungurii, numai evreii (bietii tigani, desi minoritari, ei vor fi folositi, dar “dreptate” nu nu vor avea vreodata) – nu si romanii atunci cand cer stabilirea si recunoasterea adevarului despre rolul evreilor in anul de cumplita ocupatie sovietica a Basarabiei si Bucovinei de Nord, incepind de la 28 iunie 1940; despre rolul ungurilor in Transilvania de Nord, ocupata de ei (nu de “fascisti”, nici de “horthysti”, ci de unguri) la 1 septembrie 1940 – precum si adevarul despre responsabilitatea romanilor si a ungurilor in persecutarea-masacrarea evreilor si a tiganilor”.


O stire BBC din 11 aprilie 2006 nota ingrijorarea presedintelui Asociatiei pentru Liberatea de Constiinta, Gabriel Andreescu, care spunea: “Aici, in Romania, se solicita foarte multa asistenta (pentru Biserica) din partea statului. Pana unde este ea posibila? Ea trebuie sa urmeze o anumita logica, care nu trebuie sa impuna celor care nu sunt membri ai unei anumite religii sa asiste din buzunarul lor la religii care le sunt straine”. BBC a notat gresit functia lui Andreescu, dar a inteles corect ca el este Seful. Preocuparea lui Andreescu pentru Biserica nu este noua. In centrul “rezistentei civice” fata de construirea Catedralei Neamului s-a aflat “Solidaritatea pentru Libertatea de Constiinta”, condusa pe hartie de un absolvent la filozofie, Remus Cernea.

Gruparea lui Andreescu face parte dintr-o retea mai vasta – care utilizeaza conceptul “humanismului” pentru a-si camufla originea reala. Pe fond, acestia ar putea fi atei, dar si aici se ridica un semn de intrebare, deoarece ateul il neaga pe Dumnezeu, insa doar dracul fuge de icoane si, eventual, de tamaie, fiind potrivnic lui Dumnezeu. Marele nostru ganditor Petre Tutea definea astfel “humanismul”: “Umanismul e o ratacire a omului in Univers, care il inlocuieste – crede el – pe Dumnezeu”. E inlocuirea lui Dumnezeu cu omul, o auto-inchinare pe care si-o atribuie siesi, impotriva Creatorului sau. Comandamentele de capatai si roadele umanismului sunt adica ateismul (traducerea libera a expresiei “libertate de constiinta”) si internationalismul. Roada internationalismului este comunismul, regim odios, care a facut zeci de milioane de victime si a mutilat spiritul atator popoare.

Am infrant insa frica si teama de Comunism in 1989. Nu mai avem a ne teme de “campioni” ca Andreescu si nici de Guvernul Romaniei. “Orice s-ar intampla in lume, nimic nu este mai trainic decat invatatura Mantuitorului Iisus Hristos. Incurajandu-ne, de mai bine de doua mii de ani, ne incredinteaza mereu, invatandu-ne: “Indrazniti…, nu va temeti! Eu am biruit lumea!” (Matei 14, 27; Ioan 16, 33)

Postat in articole | 2 Comentarii »

2 Responses

  1. Narcis Says:

    asa cum stim si de la sinodul VII ecumenic, unde s-a dezbatut problema iconoclasmului, Sf. Parinti ai Bisericii Crestine au afirmat ca icoana nu este chip cioplit, si ca crestinii nu se inchina lor(materiei)si astfel nu este incalcata poruna a II a a Decalogului. Crestinul se inchima celui ce este reprezentat in icoana (iar daca este un Sfant prin el se roaga lui Dumnezeu).ca sa fiu mai explicit pot da exemplul urmator: fiecare om cand se uita la o poza cu o persoana draga, o persoana iubita, nu da importanta tusului, hartiei, culorilor, cat se gandeste direct la persoana care este reprezentata in poza respectiva. asa si crestinii concep icoanele. Iar daca are alticineva ispita de a nu vedea in icoana o fereastra catre Dumnezeu sa nu-i ispiteasca si pe ceilalti intrucat Hristos Spune “vai de cel prin care vine ispita, Mai bine era lui dca nu s-ar fi nascut”, si il rog personal sa nu afirme despre el ca este crestin, ci doar sa spuna daca crede sau nu in Dumnezeu, intrucat a fi crestin inseamna cu mult mai mult decat a fi botezat, inseamna a impartasi aceleasi ideologii si de a le respecta. Prin simbolistica bogata a picturii bizantine observam deasemenea si faptul ce icoana nu isi propune sa atraga din punct de vedere estetic, ci isi propune sa transimita un mesaj altfel decat pe cale vrerbala. acest mesaj este transmis prin intermediul imaginilor. Spuneam mai sus de simbolistca picturii bizantine, ea creaza din incoana o fereastra , realizeaza o trecere si prin invers-proportionalitatea des intalnita in reprezentarile cartilor tinute de Sfinti SAu chiar de Insusi Hristos -Dumnezeu. Icoanele au rezustat de-a lungul istoriei datorita acestei motivatii, si anume : “crestinul nu se inchina materiei din care este alcatuita icoana, deci nu se inchina icoanei, iar arta bizantina nu isi propune sa impresioneze in mod vizual, estetic, ci sa transmita un mesaj, fap observat si din bogata simbolistica a Icoanei. Dupa cum vorbim despre Biblie ca este o carte cu o simbolistica bogata, astfel putem vorbi si despre icoana ca fiind o “Biblie (Evanghelie) in imagini” cu o simbolistica extrem de bogata.

  2. Crisan Ioan Says:

    O icoana intr-o sala de clasa nu face nici rau nici bine! Copiilor nici ca le pasa! Slaba educatie religioasa pe care o au nu le permite sa judece ! Toata lumea cand trece pe langa o biserica isi face cruce, cu gandul aiurea. Este un obicei care nu este gandit ci facut automat si evident nu foloseste la nimic.

Leave a Comment

Please note: Comment moderation is enabled and may delay your comment. There is no need to resubmit your comment.

TRAFIC TRIPUL - Directo Web