Salvarea simbolurilor religioase in scolile publice: ACTIUNE, ACUM!
22/11/2006Actualizare 13.12.2006: Acest text nu mai este de actualitate. Intrucat decizia CNCD a fost publicata oficial, cei care doresc sa o conteste CNCD sunt invitati sa o faca prin intermediul acestei plangeri, pana la data de 20.12.2006.
Urmatorul pas in contestarea deciziei de excludere din scolile publice a simbolurilor religioase este contestarea acesteia chiar la emitent, adica la Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii. Acest lucru se va face imediat ce va fi posibil.
Pana atunci, solicitam tuturor persoanelor si organizatiilor care au semnat petitia-scrisoarea deschisa initiata de Civic Media sa ia atitudine, urgent, in mod individual, trimitand pe toate caile (telefon, fax, email, scrisoare) Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii, opinia lor: (Cea mai eficienta modalitate este transmiterea prin fax/scrisoare postala si exprimarea protestului prin telefon, dar orice metoda este buna).
DOWNLOAD VERSIUNEA DOC: petitie-cncd.doc. Mai jos puteti vedea textul din document:
==========================================
Catre:
CONSILIUL NATIONAL PENTRU COMBATEREA DISCRIMINARII
Piata Valter Maracineanu 1-3, sector 1, Bucuresti
Tel/Fax: 021-312.65.78/79/85
E-mail : contact@cncd.org.ro * cncd@cncd.org.ro * www.cncd.org.ro
dezideriu.gergely@cncd.org.ro * adrian.bunoaica@cncd.org.ro * diana.ureche@cncd.org.ro
Subsemnatul/subsemnata……………………………………..…………………………….., domiciliat in …………………………………………… /
SAU
[numele organizatiei] reprezentata prin ………………………………………………….………………………………………………
Prin prezenta va comunic protestul meu ferm fata de Decizia Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii datata 21.11.2006, ca raspuns la petitia inaintata de numitul Moise Emil, decizie prin care se recomanda Ministerului Educatiei si Cercetarii elaborarea si implementarea unei norme interne prin care sa fie eliminate icoanele si simbolurile religioase din scolile publice, cu exceptia orelor de religie.
Avand in vedere Constitutia Romaniei; Declaratia Universala a Drepturilor Omului; Pactul international referitor la drepturile economice, sociale si culturale, adoptat si deschis semnarii, ratificarii si adeziunii de Adunarea Generala, prin rezolutia 2200 A(XXI) din 16 decembrie 1966, intrat in vigoare la data de 3 ianuarie 1976; Pactul international referitor la drepturile civile si politice, adoptat si deschis semnarii, ratificarii si adeziunii de Adunarea Generala, prin rezolutia 2200 A(XXI) din 16 decembrie 1966, intrat in vigoare la data de 3 ianuarie 1976; Declaratia privind drepturile persoanelor apartinand minoritatilor nationale sau etnice, religioase sau lingvistice, adoptata de Adunarea Generala a Organizatiei Natiunilor Unite prin rezolutia 47135 la a 47-a sesiune, 18 decembrie 1992; Declaratia privind eliminarea tuturor formelor de intoleranta si de discriminare din motive de religie sau de convingere, adoptata de Adunarea Generala a Natiunilor Unite, 25 noiembrie 1981, rezolutia 36/55; Conventia europeana pentru protectia drepturilor omului si a libertatilor fundamentale,
Consider aceasta decizie defaimatoare si discriminatoare la adresa tuturor comunitatilor religioase si a majoritatii crestine a poporului roman, din care fac si eu parte.
Legislatia si practica din tarile membre ale Uniunii Europene, ca si legislatia si practica Uniunii Europene nu interzic prezenta simbolurilor religioase in public. De asemenea nu exista o lege care sa interzica prezenta simbolurilor religioase in spatiul public nici in Romania.
In Europa problema libertatii religioase si a prezentei simbolurilor religioase in spatiul public nu este ingradita, fiind lasata la latitudinea comunitatilor locale.
Mai mult, exista exemple europene recente care sustin prezenta simbolurilor religioase in spatiul public, asa cum rezulta din petitia – scrisoarea deschisa initiata de Coalitia pentru respectarea sentimentului religios si disponibila la www.civicmedia.ro, petitie la care ader.
Va solicit, in consecinta:
* aducerea la cunostinta opiniei publice, de urgenta, prin intermediul paginii web a CNCD, a componentei comisiei care a analizat petitia numitului Moise Emil, precum si a modului in care si-a exercitat votul in acest caz fiecare dintre membrii Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii
* argumentele folosite
* revizuirea Deciziei, in sensul pastrarii simbolurilor religioase in scolile publice, conform normelor europene si internationale unanim acceptate
Data,
Semnatura,
=============================
DOWNLOAD VERSIUNEA DOC: petitie-cncd.doc
Postat in actiuni |
November 23rd, 2006 at 10:58 am
Dumnezeu sa aiba mila de noi!!! Vad ca a inceput in forta miscarea antihristului! Dumnezeu sa ai ba mila !!!!
November 23rd, 2006 at 11:18 am
Sunt total de acord.
November 23rd, 2006 at 11:40 am
si io is de acord sa nu se scoata icoanele din scoli fiindca stau f bine acolo si cand avem nevoie inainte de ore putem sa zicem o rugaciune sa ne ajute Dumnezeu la lucrare.
November 23rd, 2006 at 12:17 pm
Către:
CONSILIUL NAŢIONAL PENTRU COMBATEREA DISCRIMINĂRII
Piaţa Valter Mărăcineanu 1-3, sector 1, Bucureşti
Tel/Fax: 021-312.65.78/79/85
E-mail : cncd@cncd.org.ro si contact@cncd.org.ro * http://www.cncd.org.ro
Subsemnatul: GHERMAN RADU MARCEL, Fiul lui REMUS-VASILE şi MARIA, născut la 20. 10. 1972, in Oraşul CEHU SILVANIEI, Jud. SĂLAJ, Domiciliat în Mun. BAIA MARE, Str. NUFĂRULUI, Bl. 17,Sc. C, Et. 3, Ap. 54, Jud. MARAMUREŞ, posesor a Cărţii de Identitate Seria MM nr.134525 eliberată de Poliţia Baia Mare la data de 10.09.2002, având C.N.P. 1721020240046, tel. 0743393845, E-mail: gherman72@yahoo.com
Prin prezenta vă comunic protestul meu ferm faţă de Decizia Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării datată 21.11.2006, ca raspuns la petiţia înaintată de numitul Moise Emil, decizie prin care se recomandă Ministerului Educaţiei şi Cercetării elaborarea şi implementarea unei norme interne prin care să fie eliminate Icoanele şi simbolurile religioase din şcolile publice, cu excepţia orelor de religie.
Avand în vedere Constituţia României; Declaraţia Universală a Drepturilor Omului; Pactul internaţional referitor la drepturile economice, sociale şi culturale, adoptat şi deschis semnării, ratificării şi adeziunii de Adunarea Generală, prin rezoluţia 2200 A(XXI) din 16 decembrie 1966, intrat în vigoare la data de 3 ianuarie 1976; Pactul internaţional referitor la drepturile civile şi politice, adoptat şi deschis semnării, ratificării şi adeziunii de Adunarea Generală, prin rezoluţia 2200 A(XXI) din 16 decembrie 1966, intrat în vigoare la data de 3 ianuarie 1976; Declaraţia privind drepturile persoanelor aparţinând minorităţilor naţionale sau etnice, religioase sau lingvistice, adoptată de Adunarea Generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite prin rezoluţia 47135 la a 47-a sesiune, 18 decembrie 1992; Declaraţia privind eliminarea tuturor formelor de intoleranţă şi de discriminare din motive de religie sau de convingere, adoptata de Adunarea Generală a Naţiunilor Unite, 25 noiembrie 1981, rezoluţia 36/55; Convenţia europeana pentru protecţia drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale,
Consider aceasta decizie defaimatoare şi discriminatoare la adresa tuturor comunităţilor religioase şi a majorităţii creştine a poporului român, din care fac şi eu parte.
Legislaţia şi practica din ţările membre ale Uniunii Europene, ca şi legislaţia şi practica Uniunii Europene nu interzic prezenta simbolurilor religioase în public. De asemenea nu există o lege care să interzică prezenţa simbolurilor religioase în spaţiul public nici în România.
În Europa problema libertăţii religioase şi a prezenţei simbolurilor religioase în spaţiul public nu este îngrădită, fiind lăsată la latitudinea comunităţilor locale.
Mai mult, există exemple europene recente care susţin prezenţa simbolurilor religioase în spaţiul public, aşa cum rezultă din petiţia – scrisoarea deschisă iniţiată de Coaliţia pentru respectarea sentimentului religios şi disponibilă la http://www.civicmedia.ro, petiţie la care ader.
Vă solicit, în consecinţă:
aducerea la cunoştinţa opiniei publice, de urgenţă, prin intermediul paginii web a CNCD, a componenţei comisiei care a analizat petiţia numitului Moise Emil, precum şi a modului în care şi-a exercitat votul în acest caz fiecare dintre membrii Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării
argumentele folosite
revizuirea Deciziei, în sensul păstrării simbolurilor religioase în şcolile publice, conform normelor europene şi internaţionale unanim acceptate
Data, Semnatura,
24.11.2006 Radu Gherman
November 23rd, 2006 at 12:20 pm
Cel rau incearca sub orice forma sa ademeneasca si sa piarda pe cei ce inca mai cred. Cel rau incearca, doar atat. Caci Hristos e vesnic biruitor, iar cei ce-L urmeaza vor biruii cursele pe care demonii le intind. E trist sa vedem ce se intampla, cum incearca unii educatori sa distruga ceea ce e mai bun intr-un copil:curatia si credinta; in loc sa le apere, sa le cultive si mai adanc. Halal au ajuns scolile noastre, daca tin intre peretii lor astfel de profesori care cer astfel de miselii anticrestine. Insa nu-mi pierd nadejdea. Dumnezeu e biruitor, iar profesorul acela va capata ceea ce a cautat: bezna iadului.
November 23rd, 2006 at 12:49 pm
Dle Radu Gherman,
TRIMITETI PETITIA la CNCD! NU AICI!
November 23rd, 2006 at 12:50 pm
SUNT DE ACORD CU PASTRAREA ICOANELOR IN SCOLI
November 23rd, 2006 at 2:35 pm
Bine ca a inceput prigoana icoanelor, ca sa ne dam seama odata in ce lume traim, caci aveam pina acum impresia ca e libertate, democratie, totul bine si frumos!!!
Vai de cei care Il prigonesc pe Galilean!
November 23rd, 2006 at 2:35 pm
Cu cata usurinta se doreste sa fie scoase.Sa ramana in scoli.Unde nu este Dumnezeu sa se scoata.
November 23rd, 2006 at 3:34 pm
Sa nu lasam niste slugi ale antihristului sa ne manipuleze ,netezindu-i acestuia calea;tine de noi majoritatea tacuta sa lasam copiilor nostri cel mai mare tezaur al natiei:Credinta stramosilor, pe care de o vom uita vom disparea ca neam.SUNT FERM PENTRU SFINTELE ICOANE IN SCOLI
November 23rd, 2006 at 4:08 pm
“Ce ar fi sa scoata si Sf. Scriptura de la juramintele de la tribunale sau de la ministere sau de la presedentie” ca si asa “nu foloseste la nimic” pentru ei!!!
November 23rd, 2006 at 4:54 pm
Sunt de acord cu pastrarea icoanelor in scoli
November 23rd, 2006 at 5:18 pm
Grupul Teperomanesti este impotriva eliminarii simbolurilor crestine din scoli.
alte linkuri :
http://teperomanesti.myforum.ro/ - sectiunea Religie
http://teperomanesti.wordpress.com/
http://www.teperomanesti.ro - sectiunea Societate
November 23rd, 2006 at 7:19 pm
am observat ca la” inscaunare” presedintele Basescu a facut un gest simbol puternic si anume de subordonare fireasca a puterii laice in fata Bisericii (a ingenunchiat si sarutat mana prafericitului Patriarh )acum are
ocazia sa dovedeasca autenticitatea inchinaciunii ,in definitiv suntem ai lui Dumnezeu inainte de toate …
November 24th, 2006 at 4:43 am
Daca aveam vreo indoiala ca traim ultimii anii acum sunt sigura.De ce?Nu numai pentru ca se incearca dezradacinarea noastra ca neam prin pierderea credintei, prin eliminarea icoanelor din scoli de acolo de unde este mai multa nevoie de ele dar, si prin faptul ca suntem mereu testati fratilor; sa vada cei care conduc lumea aceasta daca mai sunt crestini printre noi, daca ne pot manipula cum vor ei, daca mai tinem minte si mai traim crestineste, daca ne aparam credinta daca il iubim pe Dumnezeu mai mult dacat lumea asta trecatoare.Raspunsul pe care il dam si il vom da mareu este ca il IUBIM pe DUMNEZEU si asa va fi pana la sfarsitul vietii mele si de ce nu si al fiecaruia dintre cei care au spus NU SUNTEM DE ACORD CU SCOATEREA ICOANELOR DIN SCOLI.Iar celor care ne testeaza taria in credinta NU UITATI CE A SPUS IISUS HRISTOS CA VA FII CU NOI PANA LA SFARSITUL VEACURILOR SI CA BISERICA, si atunci cand vorbim de ICOANE VORBIM DE BISERICA, NU VA FII BIRUITA DE PORTILE IADULUI.
NU este prima oara in istoria Bisericii Crestin Ortodoxe cand aceasta se confrunta cu ICONOCLASTII- cei care urau Sfintele ICOANE si pentru a rezolva aceasta problema s-a tinut cel de al VII-lea Sinod al Bisericii in jurul anilor 787 (recunosc ca nu stiu exact anul) care a stabilit ca si canoane ca Sfintele Icoane sunt reprezentari ale chipurilor de sfinti , ale Maicii Domnului si nu in ultimul rand ale lui Dumnezeu - Sf. TREIME, icoane care se realizeaza prin respectarea unor canoane ale bisericii ortodoxe, cu post si multe, multe rugaciuni.Iar atunci cand privim sfintele Icoane ne ridicam ochii mintii la Dumnezeu, la Maica Domnului, la Sfintii catre care ne rugam si al caror chip il avem zugravit in ICOANA.
November 24th, 2006 at 9:05 am
Cu alte cuvinte, o plansa cu iepurele de camp sau un tablou mazgalit al vreunui pictor fara talent nu deranjeaza, in schimb simbolul crestinismului reprezinta un mijloc de discriminare care trebuie eliminat…:) Doamnelor/domnilor de la CNCD, chiar ne credeti tampiti??? lasati Crucea in salile de clasa, ca nu deranjeaza pe nimeni! Poate doar pe unii care vor sa ne aduca la nivelul unor tari in care societatea s-a laicizat in asa hal incat oamenii au pierdut orice legatura cu Divinitatea… Ne impuneti acceptarea homosexualitatii ca normalitate, ne impuneti sa renuntam la simbolurile crestine… ce mai urmeaza?
November 24th, 2006 at 9:38 am
ACUM SE VEDE CAT DE VANDUTE SUNT SUFLETELE CELOR ALESI SI CAT DE DREPTI SI DE CATA INTELEPCIUNE DAU DOVADA . SA LE FIE RUSINE !!! AZI NE INTERZIC RELIGIA , MAINE NE IAU TARA .
November 24th, 2006 at 10:58 am
Icoana si crucea sunt simboluri ale crestinismului , daca suntem un popor crestin si majoritar ortodox atunci majoritatea decide in democratie, lasati sa decida comunitatile locale daca doresc sa fie ocrotiti copii lor de sfintele icoane . Stema Romaniei contine crucea ca simbol al crestinismului romanesc . Nu mai avem nevoie de ea? Unde Dumnezeu nu e , nimic nu e!
November 24th, 2006 at 11:35 am
Nu sunt de acord cu scoaterea icoanelor din scoli. Icoana este o aducere aminte iar prezenta lor este necesara deoarece de cele mai multe ori uitam pur si simplu de Dumnezeu cu atatea ispite in jur. Tocmai de aceea aducerea aminte este binevenita … iar aceasta vine adeseori printr-o icoana. Icoana reprezinta si respect pentru Dumnezeu. Doamne ajuta ! Indura-Te de noi Doamne si nu ne lasa sa ne ratacim in pacat ! AMIN !
November 24th, 2006 at 11:46 am
nu scoateti icoanele din scoli.Zeci de ani am stat cu poza lui ceausescu pe peretii claselor acum o luam de la capat?de ce sa se scoata icoanele din scoli/miine poimiine ni se va spune sa scoatem si crucea de la git si icoanele din casa…………….nu permiteti sa se faca lucrul asta DUMNEZEU este tot ce ne-a ramas mai bun pe acest pamint.
November 24th, 2006 at 1:16 pm
Numai paganii, sectantii, ateii si diavolii se feresc de Sfintele Icoane Ortodoxe.
Voi, cei care aveti puterea trecatoare, inconstienta si neinsemnata in fata Domnului nostru IISUS HRISTOS, sa interziceti postarea Sfintelor Icoane Ortodoxe in scolile romanesti, in ce categorie va aflati?
November 24th, 2006 at 1:18 pm
Manifest ferm impotriva inlaturarii crucii din scoli, cu atat mai mult cu cat actiunea pornita de CNCD pare a fi cu totul intamplatoare, dupa manifestarea unui “filozof” ce pare a nu avea nimic de-a face nici cu relitatea, nici cu filozofia, daca nu cumva gestul sau nu este montat, ca pe vremea socialismului victorios. In plus este impotriva gestului tuturor politicienilor, in frunte cu presedintele tarii, care n-au dezis religia si au participat la slujbe crestine imediat dupa 1989. Ar mai fi de spus ca in tara este cel mai important lucru de facut la ora actuala, inclusiv in domeniul economic scolar si al scolarizarii in sine. Poate pentru filozofi fara consistenta ce se razboiesc, sa-i spunem numai, cu traditia, majoritara.
November 24th, 2006 at 2:54 pm
aici am ajuns? sunt oameni fara nici un Dumnezeu. Acum vor sa ne ia si singurul simbol de credinta. Doamne ajuta si ne apara!
November 24th, 2006 at 3:06 pm
oare nu e de ajuns ca il inlaturam pe Domnul din sufletele noastre, mai trebuie sa inlaturam si icoanele?apostoli si martiri si-au dat viata pentru Hristos, noi ce facem,?Il pe excudem Dumnezeu de tot din viata, din casa, si din scoala noastra?
November 24th, 2006 at 3:43 pm
cine e impotriva Domnului? cei care vor să distrugă credinta si traditia poporului român
rusine
November 24th, 2006 at 4:40 pm
————————————————————————-
” Lasati copiii sa vina la Mine si nu-i opriti, caci a unora ca acestia este Imparatia lui Dumnezeu ” ( Marcu 10,14)
“Si a zis catre ucenicii Sai: Cu neputinta este sa nu vina smintelile, dar vai aceluia prin care ele vin!
Mai de folos i-ar fi daca i s-ar lega de gat o piatra de moara si ar fi aruncat in mare, decat sa sminteasca pe unul din acestia mici” (Luca 17,1-2)
————————————————————————-
E jale ce se intampla si adevarate sunt cuvintele Mantuitorului si fara indoiala ca se vor implini aboslut toate. Sa-l ierte Bunul si Marele Dumnezeu pe acest om pentru ca, saracul, nu stie ce face. Omul este liber sa aleaga: calea lui Dumnezeu sau
intunericul. Aceasta persoana(profesorul de filozofie) a ales calea ceului rau. Prezenta icoanelor, prin Harul si Puterea lui Dumnezeu, cu siguranta ii creaza o stare de disconfort ceea ce spune foarte multe despre duhul sau, din moment ce a ajuns sa faca asa ceva. El nu intelege,iar potrvnicul ii intuneca mintea.E cel mai rau si grav lucru din viata sa,pe care o va pierde daca nu-si schimba atitudinea, ca nu vrea sa-L cunoasca pe Hristos si ca este impotriva Bisericii. Va fi vai de el pentru ce-a facut daca nu se pocaieste si daca nu va vrea sa inteleaga.
Dumnezeu l-a facut pe om din infinita Lui dragoste, toti ne trezim dimineata, mergem la lucru si ne bucuram de cei dragi si
de toate din darul lui Dumnezeu. Da, doar prin voia lui Dumnezeu se intampla toate acestea. Nici plombele din dinti nu le-ar avea nimeni daca nu ne-ar fi dat de Tatal Nostru. Si acest profesor, se trezeste dimineata in picioare, tot din dragostea lui Dumnezeu, care inca il mai asteapta, dar el saracul nu-si da seama. Il poate ierta Mantuitorul, chiar daca a facut un lucru atat de josnic si cum nu se poate mai grav.
Dumnezeu este peste tot si pretutindeni. Biserica( doar cea crestina !!! ) este Casa lui Dumnezeu. Nu ereticii !!!( “Feriti-va de proorocii mincinosi, care vin la voi in haine de oi, iar pe dinauntru sunt lupi rapitori”(Matei 7,15) “Nu oricine Imi va zice: Doamne, Doamne!, va intra in Imparatia cerurilor, ci cel ce face voia Tatalui Meu Celui din ceruri”(Matei 7,21)). Hristos este capul Bisericii si prin Marea Sa Jertfa ne-a daruit, noua pacatosilor, numai iubire. Dumnezeu este iubire si dragoste.
Sa nu uitam nici o secunda ca Dumnezeu ne-a creat, El este Tatal nostru, si ne iubeste si El ne da tot ce e bun. Aceasta
cerere(!!!) inaintata de acest profesor vine din totala rautate si ura fata de semeni si de Dumnezeu si este absolut de prisos sa mai comentam cat de josnica este si ca suntem toti datori sa nu dam voie acestor oameni sa creeze sminteli si faca astfel de
lucruri. Sa ne fereasca Dumnezeu de ce este rau si sa ne lumineze pe toti.
Lasati copiii sa vina la Dumnezeu. Lasati copiii sa vina la Tatal Nostru. Lasati copiii sa afle adevarul(unicul adevar, nu
toate smintelile despre care se mai si discuta la unele ore de filozofie,daca nu la toate, dar asta e alt subiect, la care,
de asemenea, este jale cu j mare). Lasati copiii sa Il iubeasca pe Dumnezeu pentru ca Dumnezeu este totul si nimic n-ar fi
fara El. Absolut nimic. Pentru ca Insusi Mantuitorul spune ca sminteli vor aparea , dar vai acelora prin care vor aparea ele.
Vai de ei.
Sa ne rugam sa-i ierte Dumnezeu pe acesti oameni care nu stiu ce fac si sa aparam din toata inima adevarata credinta si una singura: crestinismul pentru care a curs sangele Mantuitorului pe cruce intai si al atator Sfinti apoi.(”Este un Domn, o credinta, un botez, Un Dumnezeu si Tatal tuturor, Care este peste toate si prin toate si intru toti”(Efeseni 4,5-6))
Vor veni vremuri grele, deoarece toate lucrurile acestea sunt scrise in Sfanta Scriptura si se adeveresc pe rand, pe rand. Sunt lucrurile care se intampla si se vor intampla la sfarsitul veacurilor. Exact cum ne-a spus Mantuitorul.
Insa Dumnezeu are grija de noi si ne iubeste si nu avem de ce sa ne temem. Doamne ajuta, aveti incredere in Dumnezeu, iubiti-va mult si aveti mare grija la toti acesti lupi care vor sa faca numai rau.
—————————————————————————
,”Porunca noua va dau: Sa va iubiti unul pe altul. Precum Eu v-am iubit pe voi, asa si voi sa va iubiti unul pe altul”(Ioan 13,34)
“Datu-Mi-s-a toata puterea in cer si pe pamant. Drept aceea, mergand, invatati toate neamurile, botezandu-le in numele
Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh, Invatandu-le sa pazeasca toate cate v-am poruncit voua. Si iata, Eu cu voi sunt in
toate zilele, pana la sfarsitul veacului.Amin.” (Matei 28,19-20)
—————————————————————————
Frumos au spus cei care au postat inainte! Foarte frumos si adevarat ! Sa va binecuvinteze Bunul Dumnezeu pe toti si sa aiba grija de voi de-a pururi si Maicuta Domnului sa va acopere pe toti cu Sfantul Ei Acoperamant! Doamne-ajuta!
November 24th, 2006 at 6:38 pm
Sa nu ne lasam PACALITI, sa luptam si sa ne rugam sa putem invinge in lupta cu dusmanul…UE…Doamne ajuta!!!
November 25th, 2006 at 1:30 am
O icoana transmite niste valori morale, care transcend credinta crestin ortodoxa. Elevul de alta religie nu se simte oprimat sau frustrat de icoana ortodoxa. De fapt, in 99% din cazuri, el o ignora, dar in 1% din cazuri ea il face sa se gandeasca la credinta lui, la valorile morale ale religiei lui, care sunt aceleasi in toate credintele.
Copiii au nevoie de repere morale in ziua de azi, cand totul este relativizat si contestat. Icoana vorbeste despre o alta lume, deasupra lumii omenesti, care nu poate fi pusa in discutie oricat de mult s-ar stradui oamenii. Ea este o ancora si totodata un element de linistire sufleteasca.
November 25th, 2006 at 3:00 am
ba, ce dreaq au astia ? voi v-ati tampit la cap? ce e cu ideile astea de kkt mai oamenilor? ce are daca vezi icoana in clasa? te arde? te manaca? nuh, da profu ala de filozofie in primu rand ca e ticnit rau :)))))))) si in al II-lea rand se plictiseste de moare :)))) mai bine ar sta pe un chat si si-ar arata fundu la gay :)))) si mai shtiu eu ce ar face decat sa se plictiseasca intr-asa hal incat sa-i pese de omenire … oooo, iti dai seama, =)) salveaza el lumea =)) ce act de eroism!! nene, vezi-ti oleaca de treaba !!poate vin si te calc cu masina si-ti arat eu tie filozofie ratatule :)))) habar n-ai s-o intelegi nici macar la varsta ta!!! so, va spun din nou ppl!! lasati alte kkturi, acte de eroism dinastea si tot felu de actiuni care nu au nici un rost! Dumnezeu este unul si gata! si d c tre sa-i dati ascultare tampitului aluia eu nu inteleg!!!! da, mare-i gradina Domnului!! ppl, if u need help, puteti conta pe mine!!! vin cu buldozeru in casa la el si-i arat eu lui cum sta treaba in 2006
A, si sunt si eu de acord cu voi!
November 25th, 2006 at 5:37 am
Nu inteleg de ce trebuie sa ne lasam de toate cele bune si sa acceptam tot ce este mai rau de prin UE, NATO samd. Pt domnul Moise Emil: ce va supara domnule icoanele? Nu va spune nimeni ca trebuie sa le aveti si acasa, majoritatea in aceasta Tara suntem ortodocsi si poate lucrul asta e salvarea noastra, lasati/ne macar sa mai avem speranta.
November 25th, 2006 at 6:42 am
articol al teologului FLORIN CARAGIU, aparut in revista “TEPEROMANESTI” :
Iniţiativa pentru scoaterea simbolurilor religioase din scoli îmi pare o regretabilă reacţie şi manifestare de intoleranţă, lipsită de responsabilitate civică, împotriva identităţii cultural-religioase asumate de către cei mai mulţi dintre români.
Oare s-ar putea cere scoaterea steagului sau însemnelor naţionale din instituţiile publice pe motiv că lezează minorităţile?
Oare am putea cere retragerea oricăror insemne romanesti, sau a studiului culturii române pe motiv că lezeaza minorităţile?
Este o falsă problemă ce exprimă o neputinţă de a percepe echilibrul dintre aspectul social-comunitar şi cel individual, prin insinuarea unui antagonism sau lupte de clasă.
Atata vreme cat simbolurile religioase nu au nimic ofensiv, in sensul incitarii la discriminare, ci reprezinta ethosul unei comunitati sau al unui neam luat în majoritatea sa şi în continuitatea sa istorică, valorile cu care participă la dialogul intercultural ajută chiar la echilibrul respectivei comunităţi, la respectarea dreptului minorităţilor.
Un autentic dialog al valorilor nu se poate stabili în afara afirmării publice, deschise spre comunicare, a ethosului comunitar. Aceasta nu înseamnă defel lezarea libertăţii de alegere individuală, ci constituie o pecete sau o amprentă legitimă a cadrului mai larg comunitar în care se desfăşoară acest dialog, cadru permeabil libertăţii individuale de expresie.
Teologia, religia, arta religioasă nu pot fi expulzate pur şi simplu de dragul unor ambiţii individuale din cultura şi identitatea neamului românesc, ci o reprezintă în cel mai adânc sens.
Pierderea de către un neam a conştiinţei propriei identităţi rememorate prin simbolurile religioase este cea care de regulă duce la crize identitare, conflicte şi tulburari fără sfârşit.
Fara icoană, fără de simboluri religioase, vom avea ca reper “vizibil”, pe undeva, nimicul, vidul, i. e. zidul gol, semn al sfasietoarei lipse de comunicare. Icoana şi crucea sunt în viziunea creştină chipuri universale ale umanului transfigurat şi nu au nici o conotaţie restrictiv-discriminatorie. Cei care au alte opţiuni pot alege să le manifeste fără a se simţi atacaţi în fondul lor, respectând totodată opţiunea comunităţii şi raportându-se nu tabuizant, intolerant, ci dialogal la ea.
Dreptul majoritatii nu poate fi calcat in picioare, mai ales ca este vorba despre o afirmare a identitatii si valorilor unui neam, prin care ne deschidem spre comunicarea cu toate celelalte valori, si nu despre o ingradire.
Drepturile minorităţilor nu includ desfiintarea exprimării publice a ethosului comunitar al majoritatii. Simbolurile crestine precum crucea si icoana, nu incita in nici un fel la discriminarea minoritatilor, ci invita in cel mai inalt sens la iubire, dialog, respect fata de omul creat dupa chipul lui Dumnezeu, fata de darul inalienabil al alegerii libere dat oricarui om. Retragerea simbolurilor religioase este, dimpotriva, o discriminare a majorităţii si o lezare a dreptului de afirmare a identităţii acestui neam. Sper într-o atitudine responsabilă din partea autorităţilor care ne reprezintă.
http://www.teperomanesti.ro
http://teperomanesti.myforum.ro/
http://teperomanesti.wordpress.com/
November 25th, 2006 at 6:52 am
sa se duca la psiholog cel ce nu suporta icoanele!
November 25th, 2006 at 7:46 am
Nu cred ca majoritatea trebuie sa se supuna minoritatii.L-as intreba pe domnul profesor ce religie are, pentru ca mie imi suna mai mult a prozelitism ,ce spune dumnealui.Dincolo de cuvintele foarte tehnice din protest se vede ura fata de icoane, dar prin acestea de fapt ataca religia stamoseasca, pentru care au murit parintii si bunicii nostri cit si tinerii din revolutie.Ii sugeram domnului “profesor”sa-si completeze cultura generala si cand se va convinge de adevaruri sa dea altora lectii si sa solicite drepturi in mumele lor.Daca nu reuseste sa-si schimbe domiciliul intr-o tara fara Dumnezeu si fara icoane.
November 25th, 2006 at 7:58 am
Din nou iconoclasm?Eu credeam ca acest lucru s-a rezolvat la sinodul VII,de la Nicea,tocmai in anul 787.Domnule profesoras ,ati auzit de asa ceva?Cine va discrimineaza, domnule draga?Va discriminati singur, prin atitudinea domniei voastre fata de o tara intreaga.Aceasta este gresala vietii dv.Sunt socata de tupeul pe care l-ati avut de a cere asa ceva.Domnule, noi suntem ORTODOXI de 2000 de ani,puteti schimba asta?
November 25th, 2006 at 2:49 pm
FRATILOR A INCEPUT CERNEREA !!!
November 25th, 2006 at 3:51 pm
Fratilor in Hristos, haideti sa stabilim o zi, o ora, in care sa ne intalnim toti in rugaciune, fiecare din casa lui, in sufletul lui.
Dumnezeu vede aceasta incercare si tot EL ne va ajuta; solutiile Domnului sunt cele mai simple si cele mai bune.
Administratorul site/ului sa stabileasca ora/ziua/perioada si sa ne anunte pe e/mailurile noastre si sa ne rugam .
November 25th, 2006 at 8:56 pm
romanii si-au votat ei insisi icoanele si ortodocsia afara cand au decis sa intre in UE. Sigur, acum urmeaza vaicarelile de rigoare! Se uita cineva peste ocean sa invete ceva despre cum este treaba asta, si cum se salveaza educatia religioasa a copiilor? Cat o sa dureze pana cand romanii decid ce directie iau : sustin biserica si educatia religioasa a copiilor, sau pur si simplu renunta la ele. Amandoua cer efort si sacrificii. Sunt dispusi sa le faca? Cat de usor si repede o sa se faca tranzitia de la biserici reparate si intretinute de stat , ca in statul comunist / socialist si biserici mentinute de comunitatea de credinciosi , ca in US ?
Dan G
November 26th, 2006 at 3:16 am
Domnilor de la CNCD,aveti mare grija,cred ca discriminati majoritatea.Nu vi se pare ca ati dat dovada de superficialitate,de ce va-ti grabit sa votati?
November 26th, 2006 at 3:27 am
Eu sunt eleva in cls aVIIa,avem icoana in clasa,va rog frumos sa o lasati acolo unde se afla,nu ma simt discriminata ci ajutata.De cite ori fac o prostioara si ma uit la ea,imediat am o retinere.Obijnuim sa pictam icoane la ora de desen si de religie,am avut si expozitie in scoala.Nu o sa ne mai lasati?Cred totusi,ca nu ne veti lua aceasta bucurie,mai ales ca se apropie”MOS NICOLAE SI MOS CRACIUN”.
November 26th, 2006 at 3:48 am
Domnule Moise,va spun politicos ca elanul dv.in acest sens a discriminat pe foarte multi,cititi toate comentariile de pe internet si din presa si va veti convinge.Ati discriminat un popor care s-a nascut crestin,sfintii din icoane fac parte din familia noastra a tuturor crestinilor.V-as invita la noi in cancelarie de’SF IOAN,SF.MARIA,SF.DUMITRU,SF.MIHAIL SI GAVRIIL,sa vedeti ce discriminari sunt,pana si ateii se felicita si isi ureaza la multi ani.
Domnilor de la CNCD,aveti datoria morala de a va da demisia pentru precipitarea dv.de a lua aceasta hotarare.Apropo,de ce va-ti grabit asa?
pana si ateii se felicita
November 26th, 2006 at 6:32 am
Catre:
CONSILIUL NATIONAL PENTRU COMBATEREA DISCRIMINARII
Piata Valter Maracineanu 1-3, sector 1, Bucuresti
Tel/Fax: 021-312.65.78/79/85
E-mail : contact@cncd.org.ro * cncd@cncd.org.ro * http://www.cncd.org.ro
dezideriu.gergely@cncd.org.ro * adrian.bunoaica@cncd.org.ro * diana.ureche@cncd.org.ro
Subsemnatul/subsemnata MIHALCEA IONELA domiciliat in GALATI, BD. DUNAREA 33, BLOC D6, AP. 29 /
SAU
[numele organizatiei] reprezentata prin ………………………………………………….………………………………………………
Prin prezenta va comunic protestul meu ferm fata de Decizia Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii datata 21.11.2006, ca raspuns la petitia inaintata de numitul Moise Emil, decizie prin care se recomanda Ministerului Educatiei si Cercetarii elaborarea si implementarea unei norme interne prin care sa fie eliminate icoanele si simbolurile religioase din scolile publice, cu exceptia orelor de religie.
Avand in vedere Constitutia Romaniei; Declaratia Universala a Drepturilor Omului; Pactul international referitor la drepturile economice, sociale si culturale, adoptat si deschis semnarii, ratificarii si adeziunii de Adunarea Generala, prin rezolutia 2200 A(XXI) din 16 decembrie 1966, intrat in vigoare la data de 3 ianuarie 1976; Pactul international referitor la drepturile civile si politice, adoptat si deschis semnarii, ratificarii si adeziunii de Adunarea Generala, prin rezolutia 2200 A(XXI) din 16 decembrie 1966, intrat in vigoare la data de 3 ianuarie 1976; Declaratia privind drepturile persoanelor apartinand minoritatilor nationale sau etnice, religioase sau lingvistice, adoptata de Adunarea Generala a Organizatiei Natiunilor Unite prin rezolutia 47135 la a 47-a sesiune, 18 decembrie 1992; Declaratia privind eliminarea tuturor formelor de intoleranta si de discriminare din motive de religie sau de convingere, adoptata de Adunarea Generala a Natiunilor Unite, 25 noiembrie 1981, rezolutia 36/55; Conventia europeana pentru protectia drepturilor omului si a libertatilor fundamentale,
Consider aceasta decizie defaimatoare si discriminatoare la adresa tuturor comunitatilor religioase si a majoritatii crestine a poporului roman, din care fac si eu parte.
Legislatia si practica din tarile membre ale Uniunii Europene, ca si legislatia si practica Uniunii Europene nu interzic prezenta simbolurilor religioase in public. De asemenea nu exista o lege care sa interzica prezenta simbolurilor religioase in spatiul public nici in Romania.
In Europa problema libertatii religioase si a prezentei simbolurilor religioase in spatiul public nu este ingradita, fiind lasata la latitudinea comunitatilor locale.
Mai mult, exista exemple europene recente care sustin prezenta simbolurilor religioase in spatiul public, asa cum rezulta din petitia – scrisoarea deschisa initiata de Coalitia pentru respectarea sentimentului religios si disponibila la http://www.civicmedia.ro, petitie la care ader.
Va solicit, in consecinta:
* aducerea la cunostinta opiniei publice, de urgenta, prin intermediul paginii web a CNCD, a componentei comisiei care a analizat petitia numitului Moise Emil, precum si a modului in care si-a exercitat votul in acest caz fiecare dintre membrii Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii
* argumentele folosite
* revizuirea Deciziei, in sensul pastrarii simbolurilor religioase in scolile publice, conform normelor europene si internationale unanim acceptate
Data,
26/11/2006
Semnatura,
MIHALCEA IONELA
November 26th, 2006 at 8:59 am
Chiar nu inteleg pe cine incurca o icoana pe perete. Abia ne mai amintim si noi ca suntem crestini(asta pentru cei care sunt crestini)! cum e posibil sa ne intoarcem la comunism?
Doamne fereste!!!! Lasa-ti domnule icoanele ca elevii au nevoie de ele!De zis rugaciunea la inceputul zilei mai incape vorba? o mai spune cineva?
macar icoanele sa le pastram …poate ne mai mustra si pe noi constinta! mai bine eliminam profesorii corupti ca acele icoane nu ne incurca cu nimik!
November 26th, 2006 at 1:48 pm
NOI SUNTEM MAJORITATEA SI DAINUIM DE 2000 DE ANI. NU NE PUTETI INFANGE PENTRU CA NU AVETI ARME PENTRU A LUPTA IMPOTRIVA LUI DUMNEZEU. SA VA FIE RUSINE CA VRETI VOI SA DISCRIMINATI UN POPOR!. CU CAT SUNTETI PLATITI SA FACETI ASTA? VI S-A PROMIS CUMVA MANTUIREA?NOI NE-AM NASCUT SI VOM MURI CRESTINI!!! VOI???
November 26th, 2006 at 8:01 pm
Lasati-le acolo in scoli unde mai sunt … caci in unele sali de clasa cred ca nici drapel natiol nu mai exista … Iar cei care fac parte din grupurile minoritare din punct de vedere al apartenentei religioase sa mai inteleaga si ei ca nu poti sacrifica majoritatea … Asa ca Dumnezeu cu mila si lasati icoanele in clase … Eu am facut 12 clase in diferite scoali publice nationale si nu m-au deranjat dar pe cine deranjeaza ?
November 27th, 2006 at 12:34 am
Tram o lume care vrea sa-L inlocuiasca pe Dumnezeu cu idei sau simboluri. Este lupta omului impotriva lui Dumnezeu, sa avem grija sa fim alaturi de Dumnezeu, ca si El sa ni se alature in incercarile noastre!
November 27th, 2006 at 3:22 am
Este o mare rautate si as putea spune chiar o tentativa de a ne indeparata de biserica si de credinta. UE nu este chiar un model de urmat in toate cele si cred ca avem ca neam suficiente argumente si oameni de a ne sustine credinta in fata oricui. Este o incercare de a impune cu forta aproape, parerea unor minoritari tuturor celorlalti. Oriunde parerea majoritatii se impune. De ce nu si acum, si la noi????
November 27th, 2006 at 4:23 am
CHIAR DACA VOR SA DEA JOS ICOANELE DIN SCOLI , NU VOR PUTEA SA LE DEA JOS DIN SUFLTETELE ROMANILOR. DACA FATA ACELUI DOMN A FOST DISCRIMINATA, EL DE CE DISCRIMINEAZA O TARA INTREAGA
LASATI ICOANELE IN SCOLI
November 27th, 2006 at 5:29 am
Ne trezim ca suntem crestini numai la ocazii! Cati dintre cei care protestam pe site-ul acesta ne traim credinta activ? Cati mergem la biserica duminica, macar asa, din mandria de crestin ortodox? De-aia au prins toti “discriminatii” astia curaj si isi bat joc de credinta noastra.
November 27th, 2006 at 7:23 am
Lucrarea aceasta este o noua ispita a credinciosilor crestini: LEPADAREA la nivel national. Incepe cu scolile, va continua cu Imnul de Stat, (vezi versul “Preoti cu crucea-n frunte, caci oastea e crestina”…) cu Stema etc…
Sa veghem, sa fim intelepti si blanzi cum ne indeamna Mantuitorul Hristos (si cum propovaduieste Biserica crestin - ortodoxa) sa iertam gresitilor nostri.
Sa ne rugam cu toata puterea sa nu traim vreodata suferinta Sfantului Apostol Petru, cand a cantat cocosul.
Doamne, faca-se Voia Ta in toate.
November 27th, 2006 at 11:29 am
Daca scoala este locul unde elevul isi petrece mai mult de jumatate din timp cred ca acesta nnu mai este un spatiu ata de public, mai ales ca in majoritatea scolilor din tara elevii stau n aceeasi sala pentru toate orele, cred ca profesorii de Religie ar trebui sa tina o ora despre icoana, parintii sa fie informati cu privire la importanta prezentei unei icoane. iar apoi parintii impreuna cu copii sa hotarasca daca in sala lor de clasa are un locusor si o icoana. acest lucru nu trebuie sa fie hotarat de minister , de parlament sau de alta institutie>
November 27th, 2006 at 12:39 pm
pentru cei care au cugetat si au indraznit sa scoata icoanele din scoli, de dragu de a fi in Europa mai devreme sau cei mai “silitori” le-as sugera un lucru: se stie clar ca pe steagul marilor tari membre UE exista o Cruce, pe care ele fiind deja europene, nu au exclus-o, desi se stie ca se numeste fie”Cruce Sf Andrei[cea in forma de X] sau Crucea Sf Gheorghe[MArea Britanie, de ex, desi mai sunt multe tari care poarta SF CRUCE fara nici o jena. Aceleasi rugaminti le-as adresa acestor “pro-europeni” vesnic nemultumiti de prezenta Icoanelor, sa priveasca in trecut, poate se vor regasi in Rusia bolsevista… nicidecum intr-o societate civilizata cu dreptul de a-si reprezenta Mantuitorul si Sfintii Sai, conform religiei si a traditiei. nu cred ca au existat clase 100% protestante sau mahomedane carora sa li se impuna icoana, ci a fost o “alegere” libera a “ferestrei spre cer” de catre diriginte, ori invatator si elevi;pentru viitor icoana clasei ramane intiparita in sufletul si mintea elevului. Pentru cei care sunt inca adeptii comunismului si nu Europei democrate, sa gandeasca intai daca s-au vindecat de frustrarile tineretii.
Dorinta acelor persoane de a elimina icoanele din scoli vine din cu totul alte directii: frica, slugarnicia.
imi cer iertare daca am deranjat pe cineva cu opinia mea.
Doamne ajuta!
November 27th, 2006 at 3:20 pm
eu chiar daca sunt musulmanca tot nu sunt de acord cu acest manifest. toti turci sunt foarte credinciosi, la ei absolut totul se rezuma la Allah, ceea ce este foarte normal si foarte natural, credinta aceasta le este inspirata tinerilor din frageda copilarie, acesta credinta trebuie inspirata copiilor chiar daca sunt de alta religie sau au alte credinte. totusi ne-am dori sa vedem oriunde in lume mai multa incredere in divinitate si dorinta de bine cu ajutorul oamenilor si al divinitatii.
November 27th, 2006 at 3:22 pm
nu sutn de acord cu scoaterea icoanelor din scoli
November 27th, 2006 at 6:01 pm
Sunt total impotriva deciziei de eliminare a icoanelor din scoli! Vreau sa am copii care sa i-L cunoasca pe Dumnezeu asa cum i-L cunosc si eu!
November 27th, 2006 at 6:01 pm
Nu sunt de acord cu excluderea icoanelor din scoli!!
November 27th, 2006 at 10:08 pm
Mesaj catre profesorul Emil Moise, initiatorul “noului iconoclasm”
————————————————————————–
Omule, NU STII CE FACI, cum a spus Mantuitorul pe cruce… Carevasazica, din cauza icoanelor scade calitatea invatamantului romanesc. Din cauza icoanelor sunt batuti elevi si uneori chiar si profesorii in scoli de catre derbedei. Din cauza icoanelor au inceput sa consume droguri si sa fumeze marijuana copiii romani. Si - ca sa fie paharul plin - icoanele sunt si discriminatorii. Citez: “…prezenta icoanelor e discriminatorie pentru doua categorii de copii: pentru cei de alta confesiune si pentru fete”. Deci faptul ca Isus, in viata Lui pamanteasca, a fost barbat este pentru tine o discriminare. In viziunea ta bolnava, toate relele se petrec in scoli (si in toata tara, de ce nu?) din cauza icoanelor. Omule, icoana NU FACE RAU NIMANUI si NU DISCRIMINEAZA!!! Cei de alte confesiuni sau ai caror parinti nu vor sa-i lase in clase in care exista icoane n-au decat sa ceara ministerului sa creeze clase aparte in care sa nu existe icoane. Nu mor caii cand vor cainii. Iar ceea ce vrei tu sa faci (de fapt sa distrugi) e primul pas spre laicizarea totala, spre ruptura totala si ireversibila a umanitatii de Divinitate. Acolo s-a ajuns in diverse tari occidentale, unde acel nenorocit “politically correct” a intors lumea cu dosul in sus; au fost legalizate tot soiul de aberatii (ba chiar ai sanse mari sa fii tarat prin tribunale si pedepsit daca nu esti de acord cu ele in mod public!!!), a aparut si s-a dezvoltat un feminism furibund, extremist, in schimb a fost eliminata total religia din societate, ba chiar sunt tolerate (si adesea chiar incurajate tacit) vexatiunile de tot felul impotriva credinciosilor crestini (un mic exemplu: logo-ul unui grup muzical foarte indragit in America de Nord): http://www.badreligion.com/_depot/title/2-bd69c57205ad679044ced3b795f89e67.jpg) Repet,nu stii ce faci…
November 28th, 2006 at 2:06 am
Verein Christliche Europa für Kunst - Kultur - Social und Politik. e.V
Sutine demersul Dumneavoastra!
Presedinte
Octavian Mihaescu
November 28th, 2006 at 7:52 am
Mi se parea exagerata remarca unui parinte…”Vine razboiul! Ia seama!!” Nu e deloc o exagerare ci o realitate. Toti cei care aveti ceva de spus, spuneti!! Aceasta e o forma de marturisire!! SUNTEM CRESTINI!!
November 28th, 2006 at 8:39 am
Am primit din partea Dl Ion Varlam, va recomandam si D-vs!
http://academia.foren-city.de/topic,139,-interzicerea-insemnurilor-religioase-crestine.html
November 28th, 2006 at 10:24 am
i-as recomanda domnului Moise sa analizeze stema Romaniei si daca-l deranjeaza crucea din pliscul vulturului, sa….plece in alta tara unde si-ar putea exprima in voie “filosofiile”. Nu este demn de statutul de fiu al Romaniei Crestin-Ortodoxe!
November 28th, 2006 at 10:25 am
Nu, nu sunt de acord cu aceasta idee de a exclude icoanele din scoli pt ca astfel copii nu vor putea sa vada privire plina de iubire pe care bunul Dumnezeu o indreapta spre cei care vin sa I se inchine
November 28th, 2006 at 10:30 am
Eu cred ca prezenta unei icoane in sala de curs nu face decat sa- i faca pe copii mai increzatori aducandu-le aminte ca cineva acolo sus ii vegheaza si ii protejeaza..
November 28th, 2006 at 12:53 pm
NU SUNT DE ACORD CU ELIMINAREA ICOANELOR DIN SCOALA.REPREZINTA MAI MULT DECAT UN SIMBOL ,SUNT MOSII SI STRAMOSII NOSTRI ,SUNTEM NOI SI COPIII NOSTRI.
November 28th, 2006 at 1:30 pm
Suntem crestini si cred ca si noi trebuie sa beneficiem de drepturi. Daca este sa vorbim de drepturile omului si noi avem dreptul sa ne inchinam la icoane. Cu ce poate o icoana sa deranjeze? Ca doar nu opreste pe nimeni sa intre intr-o sala de curs chiar daca respectivul este ateu sau de alta religie. Sau mai bine sa intreb pe cine? Pe cel cu cornite.
November 28th, 2006 at 5:30 pm
MANIFEST IMPOTRIVA TENDINTELOR NEO-ICONOCLASTE
Avansam ideea că partidele responsabile ar trebui sa ia atitudine in privinta problemei existentei icoanelor in scoli.
Desigur, pentru unii politicieni hiperpragmatici,
( a se citi “care calca pe cadavre ca sa reusesca sa ajunga si sa se mentina la putere” ) pare o problema periferica, sau nici macar o problema, dar este exact invers, fiinda putini cetateni ar ramane insensibili la demersuri care vizeaza apararea unui important pilon al identitatii neamului nostru.
Macar din acest considerent, daca nu din spirit crestin autentic, ar trebui sa se coalizeze politicienii impotriva lucraturilor celor care se folosesc de sofisme cu pretentie de axiome ale spiritului democratic european, pentru a dilua identitatea neamului
nostru
Trebuie propusa o formula prin care sa se ajunga la o solutie legala definitiva, sa se dea o definitie exhaustiva a simbolurilor nationale, apoi sa se regaseasca si in plan legislativ starea de fapt pe care o stim cu totii, si anume ca simbolurile religioase ale majoritatii crestin-ortodoxe fac parte din ceea ce numim Identitatea Poporului Roman.
Se poate propune si un referendum, dar asta numai in ultima instanta, daca prea multe forte politice vor avea inconstienta de a nega realitatea spirituala, culturala si afectiva a poporului nostru.
Atunci isi va spune norodul parerea, norodul cel bun de imbrobodit in campanii
electorale, cei numiti “prosti, dar multi”, la care toti politicienii se ploconesc, o data la 4 ani, sa li se aplice o stampila.
Deja, in constiinta publica, s-a cimentat ideea ca la fiecare mare pelerinaj, si la Iasi, la Sfanta Parascheva, si la Icoana de
la Nicula, se calca pe picioare parlamentarii, pentru a intra ” in cadru “, si nu e vorba de cadrul religios, desigur, ci de cadrul aparatului de filmat.
Sa se demonstreze, prin fapte, nu prin cruci facute la repezeala, pe la evenimentele cu deschidere mediatica importanta, ca aceasta idee este falsa si generalizatoare in mod nedrept pentru clasa politica romanesca.
Poate, acum este momentul cel mai potrivit pentru asta, in zilele cand lupii nu se mai deghizeaza in miorite, ci in europeni perfecti, fiind, in fapt, niste apostoli ai relativismului absolut, niste distrugatori ai scarilor de valori si ai traditiilor, si, prin aceasta, cei mai antieuropeni cu putinta.
Sa faca dovada oamenii politici ca nu sunt, in majoritatea lor, niste
fatarnici care se fac frate cu oricine, pentru a trece orice punte si sa nu uite ca, pe acest pamant, religia s-a impletit cu invatatura in modul cel mai stralucitor si mai creator cu putinta, inca din vremuri stravechi.
Prin nume ca Dosoftei, Macarie Dascalul si multe altele, nume monahale intrate in legenda inca dinainte de a intra in istorie si prin sclipirile culturale pe care le poarta, viata religioasa nu a fost rupta de planul in care s-au format intelectual generatii si generatii de oameni.
In prag istoric, de intrare in Uniunea Europeana, e nevoie mai mult ca niciodata de o profunda constientizare a valorilor nationale, pentru a le intinde, in dar, intregi si nestricate, celor care le pretuiesc.
Uniunea Europeana nu inseamna desfiintarea particularitatilor nationale, nu inseamna un Turn Babel cu stele galbene pe cupola, ci un loc in care si valorile culturale sunt puse alaturi, asemeni celor materiale, intru dezvoltare comuna, fiecare particularitate culturala a unui popor avand potential de complementaritate fata de celelalte.
Uniunea Europeana nu este un creuzet in care valorile sunt zdrobite, rezultând un ceva greu de precizat, ci un organism adaptabil, care, la un moment dat, va avea distribuite pe suprafata sa chipurile celor care il populeaza.
Vedem relatiile din cadrul Uniunii ca pe unele de tip “ cot la cot si umar la umar “, nu ca pe relatii de subordonare neconditionata a unora cu o mai mica putere economica, fata de altii care dau tonul in toate.
Cei care mai simt romaneste sa faca interpelari in Parlament, cu privire la problema existentei icoanelor in
scoli, adica in locurile in care prezentul este cu mai mult decat un picior in viitor.
Atragem atentia asupra faptului ca un atac, fie si mascat, la adresa
simbolurilor unui popor, inseamna o agresiune mai subtila si cu efecte mai adanci decat o agresiune armata,
si trebuie tratata ca problema de singuranta nationala, intr-un cadru legal bine stabilit.
VA RUGAM SA TRIMITETI MANIFESTUL LA TOATE PUBLICATIILE IMPORTANTE ! Multumim.
November 28th, 2006 at 5:45 pm
MANIFEST IMPOTRIVA TENDINTELOR NEO-ICONOCLASTE
de Dan Carlea
Partidele responsabile ar trebui sa ia atitudine in privinta problemei existentei icoanelor in scoli.
Desigur, pentru unii politicieni hiperpragmatici,
( a se citi “care calca pe cadavre ca sa reusesca sa ajunga si sa se mentina la putere” ) pare o problema periferica, sau nici macar o problema, dar este exact invers, fiindca putini cetateni ar ramane insensibili la demersuri care vizeaza apararea unui important pilon al identitatii neamului nostru.
Macar din acest considerent, daca nu din spirit crestin autentic, ar trebui sa se coalizeze politicienii impotriva lucraturilor celor care se folosesc de sofisme cu pretentie de axiome ale spiritului democratic european, pentru a dilua identitatea neamului romanesc.
Trebuie propusa o formula prin care sa se ajunga la o solutie legala definitiva, sa se dea o definitie exhaustiva a simbolurilor nationale, apoi sa se regaseasca si in plan legislativ starea de fapt pe care o stim cu totii, si anume ca simbolurile religioase ale majoritatii crestin-ortodoxe fac parte din ceea ce numim Identitatea Poporului Roman.
Se poate propune si un referendum, dar asta numai in ultima instanta, daca prea multe forte politice vor avea inconstienta de a nega realitatea spirituala, culturala si afectiva a poporului nostru.
Atunci isi va spune norodul parerea, norodul cel bun de imbrobodit in campanii electorale, cei numiti “prosti, dar multi”, la care toti politicienii se ploconesc, o data la 4 ani, sa li se aplice o stampila.
Deja, in constiinta publica, s-a cimentat ideea ca la fiecare mare pelerinaj, si la Iasi, la Sfanta Parascheva, si la Icoana de
la Nicula, se calca pe picioare parlamentarii, pentru a intra ” in cadru “, si nu e vorba de cadrul religios, desigur, ci de cadrul aparatului de filmat.
Sa se demonstreze, prin fapte, nu prin cruci facute la repezeala, pe la evenimentele cu deschidere mediatica importanta, ca aceasta idee este falsa si generalizatoare in mod nedrept pentru clasa politica romanesca.
Poate, acum este momentul cel mai potrivit pentru asta, in zilele cand lupii nu se mai deghizeaza in miorite, ci in europeni perfecti, fiind, in fapt, niste apostoli ai relativismului absolut, niste distrugatori ai scarilor de valori si ai traditiilor, si, prin aceasta, cei mai antieuropeni cu putinta.
Sa faca dovada oamenii politici ca nu sunt, in majoritatea lor, niste
fatarnici care se fac frate cu oricine, pentru a trece orice punte si sa nu uite ca, pe acest pamant, religia s-a impletit cu invatatura in modul cel mai stralucitor si mai creator cu putinta, inca din vremuri stravechi.
Prin nume ca Dosoftei, Macarie Dascalul si multe altele, nume monahale intrate in legenda inca dinainte de a intra in istorie si prin sclipirile culturale pe care le poarta, viata religioasa nu a fost rupta de planul in care s-au format intelectual generatii si generatii de oameni.
In prag istoric, de intrare in Uniunea Europeana, e nevoie mai mult ca niciodata de o profunda constientizare a valorilor nationale, pentru a le intinde, in dar, intregi si nestricate, celor care le pretuiesc.
Uniunea Europeana nu inseamna desfiintarea particularitatilor nationale, nu inseamna un Turn Babel cu stele galbene pe cupola, ci un loc in care si valorile culturale sunt puse alaturi, asemeni celor materiale, intru dezvoltare comuna, fiecare particularitate culturala a unui popor avand potential de complementaritate fata de celelalte.
Uniunea Europeana nu este un creuzet in care valorile sunt zdrobite, rezultând un ceva greu de precizat, ci un organism adaptabil, care, la un moment dat, va avea distribuite pe suprafata sa chipurile celor care il populeaza.
Vedem relatiile din cadrul Uniunii ca pe unele de tip “ cot la cot si umar la umar “, nu ca pe relatii de subordonare neconditionata a unora cu o mai mica putere economica, fata de altii care dau tonul in toate.
Cei care mai simt romaneste sa faca interpelari in Parlament, cu privire la problema existentei icoanelor in
scoli, adica in locurile in care prezentul este cu mai mult decat un picior in viitor.
Atrag atentia asupra faptului ca un atac, fie si mascat, la adresa
simbolurilor unui popor, inseamna o agresiune mai subtila si cu efecte mai adanci decat o agresiune armata,
si trebuie tratata ca problema de singuranta nationala, intr-un cadru legal bine stabilit.
********
scuze, din oboseala am facut in prima varianta cateva mici greseli si acum am reparat. Aceaste e varianta de trimis.
November 28th, 2006 at 6:01 pm
ULTIMA ERATA : toata incurcatura este de la faptul ca initial a fost vorba sa il trimitem in numele mai multor oameni, acum am stabilit ca eu l-am scris, eu il semnez, deci am uitat sa trec si
” Vad relatiile din cadrul Uniunii Europene”, il loc de “vedem…”
Va rog din suflet sa modificati dumneavostra.
November 29th, 2006 at 4:01 am
[...] Salvaţi Icoanele Copiilor! Împotriva discriminării majorităţii ACTIUNE ACUM! « Articole de opinie din presa centrală Alte opinii ale unor personalităţi privind prezenţa simbolurilor religioase în şcoli » [...]
November 29th, 2006 at 6:52 am
eu sunt una din cei din clasa mea care au internet.dar sunt sigura ca si cei care nu au nu sunt deacord ca icoanele sa fie scoase din scoli.ele nu ne deranjeaza.nu ne fac nici un rau.chiar ne ajuta.de multe ori cand am avut un necaz,m-am rugat lao icoana.atunci necazul a disparut.nu scoateti icoanele din scoli!
November 29th, 2006 at 7:02 am
A reînceput prigoana! Poporul român trebuie să se trezească, până nu e prea târziu. Nu putem opri evoluţia lucrurilor pentru că toate sunt menite să fie, aşa cum spune Evanghelia, dar ne putem pregăti pentru ele. Dacă ne batem în piept că suntem ortodocşi de 2000 de ani, trebuie să o dovedim: un creştin ortodox respectă şi slăveşte crucea şi icoanele, merge la biserică să se roage, să-şi plângă păcatele, posteşte miercurea şi vinerea (măcar) în tot timpul anului, are un preot duhovnic (care este un povăţuitor indispensabil pentru noi în aceste vremuri tulburi), are un program minim de rugăciune zilnică şi nu în ultimul rând, este bun, răbdător şi iertător.
Copiii noştri trebuie să crească în scumpa noastră credinţa ortodoxă, ca să devină urmaşi vrednici ai poporului nostru, sănătoşi la minte şi la trup, nu risipiţi în mrejele Antihristului, ai cărui discipoli ne cer acum să dăm jos icoanele din şcoli, mai târziu ne pregătesc buletinele electronice, după care, din 2009 încolo, cipurile (pecetea fiarei pe mână sau pe frunte).
Părintele Iustin de la Petru Vodă ne îndeamnă la trezvie, mai mult ca niciodată, pentru că, după cuvintele sfinţiei sale, “astfel de prigoană cum ne aşteaptă pe noi, nu s-a mai văzut şi nu va mai fi cât e lumea şi pământul!”.
Bunul Dumnezeu să ne lumineze mintea şi să ne apere de toate câte vor veni peste noi, iar Maica Domnului să ne ţină pe toţi sub acoperământul ei cel atotputernic!
Avem nevoie de credinţa noastră curată şi de efectele ei miraculoase asupra vieţilor noastre acum mai mult ca niciodată! Doamne ajută şi miluieşte pe cei binecredincioşi!
November 29th, 2006 at 11:47 am
nu sunt de acord cu scoaterea icoanelor din scoli si va rog sa nu le scoateti ce ocupa ele ? spunetim
November 29th, 2006 at 2:30 pm
sunt total de acord sa nu se scoata icoanele sfinte.deoarece ne ajuta si ne da noroc in viata.sa nu se scoata icoanele!!!Va Rog
November 29th, 2006 at 2:35 pm
Sa nu se scoata icoanele din scoli ca ne poarta noroc mereu si ne da incredera.Ne ajuta la scoala inaintea orelor de fizica etc.Ar fi o mare greseala sa se scoata icoanele sfinte din scolile private!!vom face greva daca se vor scoate icoanele sfinte din scoli .aveti grija ce faceti!!!sa nu le scoateti va rugam mult.
November 30th, 2006 at 1:22 am
nu sunt de acord sa le scoata,ce problema avetzi cu ele? nu va plac sau ce? ia luatziva catrafusele si lasatzine religia in pace
November 30th, 2006 at 4:08 am
sa nu se scoata icoanele sfinte din scolile publice deoarece ne poarta noroc.A cui a fost ideea?
mai Fanica mai de ce te bagi unde nu iti fierbe oala?lasa icoanele acolo unde sunt.cu ce te deranjeaza???mai bine stai acasa la tine ca sa nu fi batut de mama naibi asa te sfatuiesc eu!!!Mai prostule de Fanica
November 30th, 2006 at 6:50 am
Sunt total de acord sa nu fie scoase Sfintele Icoane din scoli.
November 30th, 2006 at 7:54 am
Eu zic asha .. :
De ce sa ne scoata icoanele din scoli ?
Pentru ca nu ocupa 50 de m patrati
Nu bat pe nimeni .
Si un lucru pt cel care vrea sa scoata icoanele din scoli :
November 30th, 2006 at 7:58 am
Eu zic asha :
-De ce sa ne scoata icoanele de la noi din scoli ?
-Sa le duca la ei acasa k nu au bani sa iti cumpere ?
-Eu pe care il prind la mine in CL k sa imi ieie Icoanele ii rup PICIOARELE !
-Sa vina …
-Eu ma rog sa nu se intample aceasta … nici nu stiu cum sa ii spun !
-Sa ne rugam sa nu se intample .
November 30th, 2006 at 7:59 am
si tot eu inca ceva …
-Sunt Din Clasa a V|||-a A de la generala numarul 9 !
November 30th, 2006 at 8:36 am
NU SUNT DE ACORD CU SCOATEREA ICOANELOR DIN SCOLI.
November 30th, 2006 at 10:17 am
Sa le fie rusine celor ce doresc scoaterea icoanelor din scoli!!! Rusine tradatorilor de neam si credinta prin care lucreaza insusi diavolul. Acest lucru nu se va intampla, fiindca exista inca destui oameni cu credinta si frica de Dumnezeu care nu vor pleca urechile la uneltirile diavolului. Insa cei ce au gresit si vor gresi vor fi pedepsiti in chinuri vesnice….si nu numai acolo…Dvs domnule Moise cum credeti ca veti ramane in memoria generatiilor viitoare? ..daca se va intampla acest lucru… Veti fi un tradator, un om mai josnic decat Iuda, caci ati tradat pe romani, v`ati batut joc de religia milenara a acestui popor aparata cu atata sange si atata greutate de stramosii nostri. Insa nu va amagiti, eu ma rog la Dumnezeu sa nu reusiti. Si la fel trebuie sa facem toti cei ce suntem crestini adevarati. Raul nu va invinge niciodata! Sunt ddoar momente in istorie cand isi arata coltii, dar in fata lui Dumnezeu e neputincios. Iar noi daca trecem acum prin aceste momente trebuie sa fim tari in credinta, sa trecem si peste incercarea aceasta care ni s`a dat deoarece am slabit in credinta si din cauza crizei morale acute prin care trecem…sa ne intoarcem deci la Dumnezeu, sa ne rugam lui, sa ne traim viata in comuniune si sub poruncile lui Hristos. Dumnezeu sa ne ajute si Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste`ne pe noi pacatosii !!
November 30th, 2006 at 10:36 am
Da Dupa CaTe Am Vazut Nimenia NUi De ACord Sa Se uite shi ala pe site sa vada.. ca nimenia nui de acord !! Si Sa Ne Lase **** in pace
November 30th, 2006 at 10:57 am
e de plans… Sa ai aceasta putere sa sustii aceasta nebunie… Da’ nu.i nimic… Asha a fost mereu. Niciodata ortodoxia n.a avut libertate sau n.a fost persecutata! Niciodata! Si asta tot spre folos… Da noi sa nu facem nimic pt credinta? Uitam oare cum a ramas credinta pana astazi…? Uitam ce au facut sf mucenici, uitam de jertfa lor, uitam cat au fost prigoniti crestini prin inchisorile comuniste…? Sa nu fie… sa le urmam. Uite k acum avem ocazie… Trebuie sa dam dovada k suntem ortodoxi! Sa nu.i lasam sa.si bata joc de credinta noastra… de Dumnezeul nostru… de Dumnezeul lor… Si mai ales sa nu.i uram pe ei… si sa.i intelegem … Pt k nu.sh dau nici ei seama prea bine ce fac… Sa ne opunem ferm… Caci azi un pic… maine… lepadarea. Doamne fereshte… Ierta.ti.ma dak v.am suparat shi pomeniti.ma shi pe mine… ION
November 30th, 2006 at 11:13 am
Dar cum a rezistat fratilor Romania atata timp in istorie??? Spuneti? Daca nu prin credinta… Numai prin credinta dreapta a ramas in picioare… Si acum ce facem noi.. ne.am desteptat asa dintr.o data? Ne.am modernizat deh… Ne.am emancipat shi am lepadat tot, am uitat de tot, de valori, de credinta noastra… Si ce e cel mai rau k o prigonim noi… astia din ‘launtrul ei. Uita.ti.va un pic la popoarele asiatice sau la mahomedani sau la alte popoare… S.ar lepada ele de credintele lor? Niciodata… Dute si vorbeshte urat de Mahomed… Mai scapi cu viata?… Si noi ce facem? Noi avem Adevarul shi ne batem joc de El…? Tocmai noi? Suntem de plans… Si sa nu uitam ca AU MURIT F MULTI CRESTINI PT SALVAREA ICOANELOR … Sa ne trezim fratilor… ca nu e putin lucrul care se lucreaza acum… Dumnezeu sa ne apere… Si la urma urmei RELIGIA (ORTODOXIA) E CARACTERISTICA PENTRU POPORUL ROMAN… Suntem de 2 mii de ani ortodoxi… si ne lepadam acum…? Kirie eleison ION
November 30th, 2006 at 11:45 am
trandafirescu sunt de acord cu tine in tot ceai zis,niciodata ortodoxia n-a avut
libertate si trebe sai intelegem
November 30th, 2006 at 11:50 am
nici eu nu sunt de acord cu aceasta calomnie
November 30th, 2006 at 1:21 pm
ACEASTA COMISIE A DISCRIMINARII SE PARE CA SE OCUPA TOCMAI CU DISCRIMINAREA SI NU ESTE CONTRA EI ,DACA VOR SA INTERZICA UNEI MAJORITATI ORTODOXE SA SE BUCURE DE PRIVIREA ICOANELOR SI DE BINEFACERILE PE CARE LE ADUC. DACA ACESTI ”OAMENI” DIN ACEASTA COMISIE SINT ROMINI ATUNCI EI SE INCADREAZA FOARTE BINE IN CATEGORIA CELOR CARE SE NUMESC IUDA AI NEAMULUI ROMINESC.EI TREBUIE COMBATUTI PE TOATE CAILE POSIBILE SI ELIMINATI DIN ASTFEL DE FUNCTII PENTRU CA DORESSC SA ADUCA PREJUDICII SPIRITUALE NEAMULUI ROMANESC.
November 30th, 2006 at 5:53 pm
http://s61.photobucket.com/albums/h51/viatasiatat/?action=view¤t=secventa-sofian.flv
Filmulet cu Parintele Sofian Boghiu, 1912-2002, manastirea Antim, bucuresti
December 1st, 2006 at 10:23 am
SUNT ELEV ÎN CLASA IV-A LA ŞCOALA GENERALA CU CLASELE I-VIII NR.9 RESITA .
EU SI COLEGII MEI NE ÎNTREBĂM DE CE ADUŢII HOTĂRĂSC ÎN NUMELE NOSTRU ?
ICONELE SFINŢITE DE PREOŢI AFLATE ÎN CLASA NOASTRĂ NE DAU CURAJ ,SIGURANŢĂ ŞI SPERANŢĂ CĂ ACOLO SUS CINEVA NE IUBEŞTE ŞI NE OCROTEŞTE
December 1st, 2006 at 1:49 pm
eu am crescut si am invatat, ca foarte multi din generatia 70- 80, in clase cu portretul raposatului tovaras, pe perete, deasupra catedrei. tot ce stiam era ca el era conducatorul si radeam ca intre copii ca era desenat intr-o parte si se spunea despre el ca era intr-o ureche. atunci nu ne dadeam seama de realitatea groaznica in care traiam, neavand cu ce compara. ideea este urmatoarea: azi nu as sta deloc intr-o incapere unde se alfa un simbol despre care toata lumea stie ca are o conotatie negativa (nu pun aici pb de a alege acele simboluri pentru care avem afinitati personale,vorbesc aici de simboluri unanim acceptate ca pozitive). si mai cred ca o icoana, o statueta, un crucifix, orice simbol crestin-ortodox, sau specific altei religii nu are cum sa faca rau si sa afecteze negativ pe nici un copil, adolescent sau om matur. ma intreb ce zic cei care il cuosc pe acel profesor, ce spun cunoscutii lui despre ideea lui, oare mai are curajul sa ii priveasca in ochi pe cei cu care este ruda, vecin, coleg? mi-e greu sa cred ca traieste intr-o comunitate care sa fie de acord cu ineptia lui.
in rest, dragi romani, sa nu ne lasam calcati in picioare! sa tinem la ceea ce ne caracterizeaza ca popor si ca natiune, ca si asa am fost pradati de-a lungul vremurilor si tradati tocmai de cei care ar fi trebuit sa ne reprezinte si sa ne apere interesele ca stat, ca popor, ca oameni. La multi ani, Romani, la multi ani, Romania!
December 1st, 2006 at 4:58 pm
SALVATI ICOANELE!!!
December 1st, 2006 at 5:29 pm
Ar fi mare pierdere pentru noi romanii sa se scoata icoanele din scoli.
Cei mari ai Bisericii ar trebui sa se opuna; altfel ii dam antihristului mina libera.
December 2nd, 2006 at 7:11 am
De ce vreti sa scoateti icoanele din scoli ?Credeti ca va fi mai bine penrtu oameni,ati gresit .Cred ca UE ne va primi si cu icoanele in locuri publice
December 2nd, 2006 at 7:21 am
Icoanele reprezinta un mod prin care ne inchinam si ne rugam la Dumnezeu . Ce rau pot sa creeze ? Credeti ca o sa schimbati mare lucru daca scoateti icoanele din scoli.Credeti ca veti fi apreciati daca scoateti icoanele?’NU’. Faceti o mare greseala.
December 2nd, 2006 at 7:40 am
Deschideti ochii oameni buni ! Voi asa vreti sa intrati in UE?
Lasati domne icoanele la locu lor si lasati-ne si pe noi ca ne-am saturat de voi politicienii,voi aia destepti cica ,pe voi va apucat acuma scosul icoenelor.Stati la locul vostru si vedeti-va de treaba.SALVATI IOCOANELE!!!
December 2nd, 2006 at 7:55 am
SA STITI CA DACA VA ATINGETI DE ICOANELE DIN SCOALA GENERALA NR.9 RESITA VA IA MAMA DRACU’ PE TOTI.DACA VETI REUSU SA LE SCOATETI VOM FACE GREVA.ORICUM MAI BINE STATI LA LOCURILE VOASTRE CA DACA NU CHEAR VA IA MAMA DRACU’ PE TOTI.
December 2nd, 2006 at 3:23 pm
Doamne Ajuta!
Asa se saluta crestinii. Au mai fost persecutii, crestinii le-au trecut si vom trece si de asta. Cei care cred ca pot birui adevarul se inseala amarnic. Luptati-va cu Dumnezeu si poate veti castiga, poate veti invinge adica sa reusiti sa-l iubiti pe Dumnezeu pe Cel care v-a dat viata. Eu asta va doresc, celor care nu-L cunoasteti. A fi impotriva Lui inseamna a fi impotriva a ta insuti, adica te omori singur de buna voie. Toate actiunile noastre vor fi rasplatite, depinde ce fel de actiuni, fiecare isi atrage ceea ce alege, in fiecare zi alegem sa fim cu Dumnezeu sau nu. Daca nici sa-L vezi nu suporti atunci e o mare problema. Icoanele sunt ferestre spre Imparatie. Pacat ca nu iubiti lumina, viata. Dumnezeu sa va lumineze suflete si mintile si sa va dati seama ce faceti. Numai diavolul uraste ceea ce vine de la Dumnezeu, numai diavolul dezbina, ingradeste libertatea, nu are masura, e razvratit mereu. Si cei ce-l urmeaza ca el vor fi. Sa nu fie asa. Cei care nu suporta icoanele le-as spune ca ei insisi sunt icoane, icoane ale lui Hristos, suntem chipul lui Hristos si daca aruncati sau interziceti icoanele va interziceti voua insiva dreptul la viata pe care Hristos vi l-a dat “din preaplinul iubirii Sale”.
Lumina lui Hristos sa ne calauzeasca pasii pana vom ajunge ACASA.
Carmen Bele
December 3rd, 2006 at 8:47 am
dacă scoatem icoanele atunci să scoatem şi drapelul României şi al U.E.şi stema ţării şi toate simbolurile pe care unii fără verticalitate le ignoră după mintea lor fără raţiune , pentru a deveni celebri ca şi Hitler.
December 3rd, 2006 at 11:48 am
sa fie nu numai in scoli ci siin locuri publice pt ca vazindu-le si cei ce fac rele sa se rusineze ,cred ca in primul rind trebuie sa fie puse in camerele si cabinetele acestor indivizi de la asa zisa comisie contra discriminarii si sa le priveasca in fiecare zi pine isi revin din situatia sufleteasca de plins in care se afla acum provocind o mica tulburare dar mai mult mirare ca deeeeeeee MARE-I GRADINA DOMNULUI si multe feluri